Gecertificeerde vakmannen

24 uur per dag bereikbaar

Altijd in de buurt

Veelgestelde vragen

  • Voor welke renovaties kan ik bij jullie terecht voor mijn woning?

    Onze elektriciens kunnen alle werkzaamheden voor je verrichten die te maken hebben met elektra. Dit kan dus het (ver)plaatsen zijn van stopcontacten, werkzaamheden in de meterkast, het aanleggen van lichtpunten en het volledig vernieuwen of plaatsen van elektra in jouw woning of bedrijfspand.

  • Ik wil graag door jullie mijn elektra laten vervangen. Hoe ziet jullie werkwijze eruit ?

    Nadat wij je aanvraag hebben ontvangen via het contactformulier, maken wij met je een afspraak om jouw woning of bedrijfspand te komen bekijken op een dag die jou schikt. Tijdens de inspectie, die we kosteloos uitvoeren, zullen we een nauwkeurige indicatie geven over de kosten op basis van je wensen. Hierna streven wij ernaar je binnen 2 weken te voorzien van een passende offerte. Nadat je een akkoord heb gegeven op de offerte, maken we een afspraak om de elektra te komen vervangen.

  • Wanneer wordt de elektra vervangen nadat ik akkoord heb gegeven op de offerte?

    Nadat je een akkoord heb gegeven op de offerte, is ons streven om binnen 2-3 weken de elektra te komen vervangen. Dit is onder andere afhankelijk van levering materiaal.   

  • Wat is jullie werkwijze?
    1. Bij het opstellen van offertes krijgen onze opdrachtgevers vooraf inzage in zaken als uurtarieven en montagenormen, zodat alle kosten tijdens en na het project duidelijk en inzichtelijk zijn.
    2. Voorafgaand aan een project inspecteren wij de ruimte en adviseren wij de best mogelijke installatie met het oog op doelmatigheid, energiebesparing en goed functioneren. Zijn wij met je overeengekomen welke installatie geïnstalleerd moet worden? Dan gaan wij terug naar de tekentafel.
    3. Bij het ontwerpen van een installatie luisteren wij goed naar de wensen van onze opdrachtgever en proberen wij zoveel mogelijk resultaatgericht samen te werken. Ook in de ontwerpfase gaan we uit van een duurzaam en verantwoord ontwerp, weer met het oog op energiebesparing, doelmatigheid en zo min mogelijk milieubelasting.
  • Hoe kan je elektronische gevaren voorkomen?

    Bekijk het artikel om elektronische gevaren te voorkomen.

  • Wat is externe en interne stroomstoring?

    Bij een externe stroomstoring kan je zelf niet veel aan doen. Deze stroomstoring kan bijvoorbeeld ontstaan doordat er buiten wordt gegraven. Als deze storing langer duurt dan 4 uren, dan heb je recht op een vergoeding. Bij een interne stroomstoring is er sprake van een stroomstoring die is ontstaan door een probleem in jouw woning of bedrijfspand. Dit kan bijvoorbeeld een kortsluiting zijn of door beschadigde draden. Uit veiligheid is het handig om niet zelf aan de slag te gaan met het probleem. Hier kan je onze elektriciens voor inschakelen.

  • Wat zijn de meest voorkomende stroomstoringen?

    De volgende stroomstoringen komen vaak voor en wordt er een beroep gedaan om onze elektriciens in te schakelen.

    • Een groepenkast is te zwaar belast
    • De stoppen zijn doorgeslagen
    • Algemene stroomstoringen
    • Apparatuur heeft een storing veroorzaakt
    • Geluid of vieze lucht uit de meterkast
    • Hoofdschakelaar of aardlekschakelaar werkt niet
    • Kortsluiting op verschillende plekken in het huis / bedrijfspand
    • Geen spanning in de meterkast
  • Wat kan ik zelf doen bij een stroomstoring?
    • Kijk of de aardlekschakelaar uitgeschakeld is.
    • Schakel dan elektrische apparaten uit en bel onze elektricien.
    • Zit de wijk of een bedrijventerrein zonder stroom? Dan kan je dit melden op het Nationale storingsnummer via telefoonnummer 0800-9009.
  • Hoe voorkom ik kortsluiting bij mijn huishoudelijke apparaten?

    Huishoudelijke apparaten kunnen brandgevaarlijk zijn, daarom moeten we brand voorkomen. Eén van de belangrijkste dingen die je kunt doen om dit te voorkomen is, de apparaten uitzetten, stand-by is vaak niet goed voor het apparaat. Bij apparaten zoals een koelkast en wasmachine kan je ook een aantal dingen doen om brand te voorkomen. De achterkant van jouw koelkast moet je schoonmaken, want de stof wat achter de kast zit kan heel makkelijk in brand vliegen. Bij je wasmachine kan je de kraanafsluiting bijvoorbeeld controleren.

  • Door welke lampen kan ik energie besparen?
    • Spaarlampen
    • Tl-lampen
    • Ledlampen
  • Kunnen jullie elektriciens problemen met de groepenkast verhelpen?

    Als er bijvoorbeeld te veel apparatuur op een groep is aangesloten kan dit leiden tot problemen. Het kan zo zijn dat de groepenkast sneller slijt en eerder toe is aan vervanging. Onze elektriciens weten hier raad mee en kunnen deze vervangen.

  • Waar dient een aardlekschakelaar voor?

    De aardlekschakelaar voorkomt dat iemand onder spanning komt te staan.

  • Mijn aardlekschakelaar is defect, wat nu?

    Het komt inderdaad wel eens voor dat een aardlekschakelaar defect is. Het is dan handig om contact op te nemen met onze elektriciens. Onze elektriciens zijn namelijk experts in elektra en weten wat te doen om een aardlekschakelaar te vervangen.

  • Wat te doen bij storing van de aardlekschakelaar?

    Bekijk het artikel om storingen te verhelpen.

  • Waarom is een inspectie van een meterkast belangrijk?

    Indien de meterkast niet periodiek wordt geïnspecteerd, dan is de kans op brandgevaar groter. Lees meer over inspectie van een meterkast.

  • Hebben jullie tips om elektra te renoveren?

    Ja zeker! Bekijk het artikel over onze tips om elektra te renoveren.

  • Wat is overbelasting?

    Overbelasting wil zeggen dat er te veel stroom wordt gevraagd doordat er te veel elektrische apparaten tegelijk aan staan. Dat gebeurt vooral als het grootverbruikers van stroom zijn zoals een wasmachine, wasdroger, vaatwasser of elektrische kachel.

  • Wat is kortsluiting?

    Kortsluiting ontstaat wanneer elektrische draden tegen elkaar aankomen. Dat kan gebeuren als een apparaat of kabel beschadigd is. Daardoor wordt de stroomsterkte zeer groot en worden de elektrische draden te warm.

  • Wat is jullie beleid met betrekking tot duurzaamheid?

    Biemond Elektro hecht veel waarde aan het behoud van onze aarde. Wij bieden duurzame oplossingen aan die bijdrage aan een betere energielabel waardoor het milieu minimaal wordt belast. Wij werken met duurzame materialen en we adviseren onze klanten hoe je een bedrijfspand of woning duurzaam kan maken. Het milieu wordt minder belast doordat wij periodiek onderhoud uitvoeren bij onze klanten waardoor installaties langer mee gaan en vervanging minder vaak nodig is. Bekijk ons duurzaamheidsbeleid op onze website.

  • Waar kan ik garantie op krijgen?

    Je krijgt bij ons vanzelfsprekend garantie van één jaar op de montage en een garantietermijn van 1 tot 3 jaar op onze materialen, afhankelijk van de gebruikte materialen en mits periodiek onderhoud wordt uitgevoerd. Bij ons houdt de garantie in dat je wél moet betalen voor de monteur die hiervoor moet langskomen.

  • Waar kan ik terecht voor garantie?

    Voor garantie kan je bij ons terecht. Wij zullen je helpen om uw elektra zo snel mogelijk weer in orde te maken.

  • Waar moet ik op letten als de monteur langskomt?

    Het is voor ons prettig als bepaalde details van tevoren bekend zijn. Een voorbeeld hiervan is de bereikbaarheid van jouw woning. Is je woning niet gemakkelijk te bereiken met een auto of bevindt de woning zich op de vijfde etage? Dan is dat handig voor ons om vooraf te weten. Geef dit daarom ook direct door voordat de afspraak is gemaakt.

  • Kan ik mijn installatieafspraak annuleren?

    Ja, dat kan. Tot 48 uur van tevoren kan je de afspraak kosteloos annuleren en bij ons een nieuwe afspraak maken.

  • Ik wil mijn afspraak wijzigen, hoe kan ik deze wijzigen?

    Neem telefonisch contact op met onze klantenservice onder telefoonnummer 088 4009 900 of stuur ons een e-mail naar info@biemond-elektro.nl

  • Is het mogelijk de bestelde materialen te ruilen of te retourneren nadat de installatie heeft plaatsgevonden?

    Nee, na de installatie van de door jou bestelde elektra is het niet meer mogelijk om deze te ruilen of te retourneren.

  • Doen jullie ook onderhoud van elektra?

    Via ons contact formulier op de website kan je een verzoek indienen voor het maken van een onderhoudsafspraak. We zullen vervolgens spoedig contact opnemen met je om een afspraak te maken.

  • Hebben jullie ook een onderhoudscontract?

    Na de installatie ontvang je van ons een vrijblijvend onderhoudscontract. Je kiest uiteraard zelf óf je gebruikt maakt van ons onderhoudscontract. Wij raden je wel aan om in ieder geval de elektra jaarlijks te laten onderhouden.

  • Wanneer moet ik onderhoud laten uitvoeren?

    Wij voeren één keer per jaar onderhoud uit om te garanderen dat uw elektra goed blijft functioneren. Direct na een installatie van de elektra, ontvang je van ons een logboek en het onderhoudsplan. In het logboek staan alle gegevens vermeld over de elektra. Deze gegevens heb je nodig indien je gebruik wilt maken van onze onderhoud service en voor iedere installateur die onderhoud of eventuele reparaties pleegt aan de elektra.

  • Waar (in welke ruimtes) moet de monteur bij kunnen?

    De meterkast en alle ruimtes waar bekabeling plaats vindt.

  • Hoelang duren de onderhouds- en vervangingswerkzaamheden?

    Dit is van tevoren moeilijk in te schatten en afhankelijk van de situatie. In de offerte die wij opstellen beschrijven wij altijd de werkzaamheden. Wij communiceren wij uiteraard met je hoe lang we er uiteindelijk over doen.

  • Kan ik mijn onderhoudsbeurt annuleren?

    Ja, dat kan. Tot 48 uur van te voren kunt u de onderhoudsbeurt kosteloos annuleren en bij ons een nieuwe afspraak maken.

  • Wat doen jullie aan renovatie voor specifiek de zakelijke markt?

    Voor een project inspecteren wij altijd de ruimte, zodat we een uitgebreid advies kunnen geven. Met dit advies delen wij onze expertise, wat leidt tot een beter resultaat. In overleg bekijken we de mogelijkheden en stellen ambitieuze doelstellingen op. Door renovatie zorgen wij uiteindelijk dat de installatie van de elektra netjes en veilig wordt opgeleverd. Daarnaast voeren we ook onderhoud uit.

  • Wanneer moet ik betalen?

    Ongeveer 2 weken na de uitgevoerde werkzaamheden ontvang je van ons, per email, een factuur. Deze dient binnen maximaal 30 dagen te worden voldaan.

  • Worden er niet thuis tarieven gehanteerd?

    Nee, tenzij het vaker voorkomt dat we je niet thuis aantreffen, zullen we niet thuis tarieven hanteren.

  • Zijn er kosten bevonden aan het bezoek voor inspectie?

    Nee, dit is geheel kosteloos en vrijblijvend. Wij maken een afspraak met jou om de woning of bedrijfspand te komen bekijken. Tijdens de inspectie kunnen we aangeven wat de installatie globaal kan kosten en welke oplossing op jouw wensen aansluit. Zodra je akkoord gaat met de offerte, maken we een afspraak om de werkzaamheden uit te voeren.

  • Hoe kan ik Biemond Elektro bereiken voor mijn vraag of klacht?

    Neem telefonisch contact op met onze administratie onder telefoonnummer 088 4009 900 of stuur ons een e-mail naar info@biemond-elektro.nl.

  • Wat kan ik van Biemond Elektro verwachten?

    Je kan bij Biemond Elektro terecht voor onderhoud, installatie en renovatie van vrijwel alle elektrotechnische installaties. Met meer dan 50 jaar ervaring is Biemond Elektro met recht een expert in het leveren van complete elektrotechnische installaties in woningen en bedrijfspanden. Wij geloven dat zowel het ontwerp als de uitvoering van een opdracht altijd doelmatig, energiezuinig en duurzaam verantwoord uitgevoerd dienen te worden. Een doelstelling waar we ons hard voor maken.

  • Wat is de connectie met PronkGroep?

    PronkGroep is een verzameling van Aircoplan, Bevico, Biemond Elektro, Ventius, Onnink, Combi, Roveco en Rochema verdeeld over zes vestigingen.

    Je vindt Aircoplan, Biemond ElektroRochema en Roveco in de twee bedrijfspanden in Bergschenhoek. Bevico is gevestigd in Barendrecht en Amsterdam. Ventius en Onnink zijn gevestigd in een ander pand in Barendrecht. Tot slot is Combi gevestigd in monnickendam.

    PronkGroep opereert op dit moment ongeveer 6 jaar onder de naam PronkGroep, maar ons verhaal begint in 2001 met Bevico Cleaning in Barendrecht. Met het idee om een gezond binnenklimaat te realiseren waren wij klaar om Nederland te veroveren. In 2006 hebben wij dit uitgebreid met een vestiging in Rijssen en later de vestiging Amsterdam in 2007, waarvoor wij in 2016 ons eigen kantoorpand hebben geopend. In 2008 zijn wij begonnen met Bevico airconditioning en in 2009 hebben wij de Bevicode© geadopteerd.

    Na een stabiele basis met Bevico te hebben vergaard, werd het tijd om onze expertises te verbreden. In 2010 hebben wij Rochema overgenomen, in 2014 Biemond Elektro en in 2016 Roveco. Net voor de adoptie van Roveco realiseerden wij een overgang van Bevico airconditioning naar AircoPlan. Dit zorgde niet alleen voor meer duidelijkheid voor onze (potentiële) klanten, maar ook voor een mogelijkheid om de expertise in airconditioning systemen verder uit te breiden. Tevens hebben wij in 2021 Combi mogen toevoegen aan onze groep.